Räddaren i träningsnöden

4 mars, 2013

 

I dag sattes jag lite på prov och fick kliva utanför min box. Efter mitt pass, som är ett medel jympa pass, så är det i vanliga fall ett skivstångspass (bodypump), men idag hade ordinarie ledare för det passet bytt bort det och vikarien hade sedan i sin tur åkt på maginfluensa i sista sekund. Receptionisterna lyckades inte få tag i någon som kunde rycka in och köra skivtång eller alternativt cirkelfys så frågan kom till mig, och en sådan utmaning kunde jag ju inte säga nej till!

Efter att ha kört en timmes jympa så fick jag för första gången leda ett cirkelfyspass, något jag aldrig gjort förut! Cirkelfys kan beskrivas på följande sätt:  9 ”stationer” riggas i salen för styrke- och kondiotionsövningar. Exempel på övningar är burbees, armhävningar, plankan, rodd, benböj etc. Ca 4 deltagare på varje station, 45 sekunder kör man på varje station innan man går vidare till nästa. Totalt kör man 3 varv. Har gått på pass som dessa tidigare, som motionär, så jag visste vad det handlade om men det är ju inte något som jag är van att leda och instruera.  Men det gick över förväntan, mycket nöjd med min insats och att jag tog chansen att testa något nytt!

Grymmaste receptionisterna på Friskis & Svettis Gärdet gav mig detta för att visa sin uppskattning!

Detox dag 2 har i övrigt gått utmärkt, lite ont i huvudet och trött men annars inga problem. Vågen visade i morse minus 1,5kg från morgonen innan men med tanke på hur mycket jag har sprungit och kissat det senaste dygnet så är väl det ingen överraskning, bye bye vätska! Hoppas på mindre huvudvärk och färre toalettbesök imorgon...

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!