Crossnature - löppass

5 mars, 2013

Det jag kämpar med mest är ju att få upp farten. I mitt mål att springa maraton har jag satt en tidsgräns nämligen att fixa den på under 4,5 tim. Mina 3 löppass i veckan är fördelade på ett intervallpass, ett distanspass (35-45 min) och ett långpass (1,30-1,45) 

Jag har varit extremt frustrerad över hur långsamt jag kommer upp i långa sträckor på mina långpass och vet så väl att det beror på hastigheten. Jag har ägnat en hel del tid åt styrketräning och dras med ett par krossade kotor i ryggen som ger mig dålig känsel i ena benen. De bägge komponenterna ger mig tuuuunga ben. Hade en svacka för nån vecka sen när det kändes ganska tröstlöst men goda råd från en erfaren löpare gav mig pepp så nu är jag på banan igen. Jag accepterar att det går långsamt på långpasset och låter det vara tid för att träna envisheten. Så numera ligger långpasset på 2 tim. Hur långt det blir får vi se på söndag :-)

Det jag ska lägga krut på är ju att få upp spänsten och få fart i tassarna. Så på förra långpasset var fokus på 180 steg/min och sen ska det läggas kvalitet i intervallpasset. Då kändes det super att gå på Cissis pass för Stark ute. Ett pass med löpfokus och attans vad bra det var! 

Jag kände direkt att jag hittade nya muskler och framför allt en glädje i hopp och skutt. Att nån peppade mig att öka farten på intervallerna var ju ingen nackdel heller precis! 

Nu är jag på banan igen!

Taggar

crossnaturemaratonStark Utestyrketräning

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!