Vad har vi lärt oss i dag då...?

8 april, 2013

Jo, att savoy-kål inte är den bästa maten att äta om man ska jogga efteråt.

Jag hade med mig träningsväskan till jobbet i dag för att kunna åka direkt till gymmet. Jag vet ju att det är så lätt att bli kvar i soffan om man åker hem först. Det gäller att hitta sina svaga punkter och överlista sig själv. *L*

Redan när jag svängde in på parkeringen kände jag att jag bara inte ville träna. Hela kroppen skrek att jag skulle strunta i det och åka hem. Lite magknip, allmänt illamående så där... inte den bästa uppladdningen.

Nu har jag ju bestämt att när jag planerat in ett pas så SKA jag också träna - åtminstonde lite grann. Alltså lovade jag mig själv att jag skulle jogga 1 km, sen fick jag åka hem om jag inte fixade mer, men en sketen kilometer skulle jag jogga. Punkt, liksom!

Den kilometern var inte att leka med, men jag genomförde den i alla fall, eller 1,5 km till och med. Eftersom jag ändå var svettig kunde jag lika gärna fortsätta, men det fick bli intervaller istället för ren jogging så jag körde 2 minuter jogga, 1 min stå-vila. Så körde jag i 18 min, så sammalagt blev det 30 min träning.

30 min träning är inte så där världs-bra men det är ändå bättre än en inställd träning. Dessutom jobbar jag kväll i morgon, så jag kan gå upp och äta en rejäl grötfrukost och sen ta en joggingrunda på förmiddagen. Betydligt bättre än efter en savoy-kåls-lunch. *L*

Taggar

Intervallerjoggingmotion

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!