Spänning skapar en merkänsla

16 april, 2013

Efter en stillasittande dag framför datorn med bokföring, bokslut, avstämningar och deklaration kändes det lite extra befriande att bege sig ut på en runda. Ett lätt och skönt regn och en ganska tät dimma var alldeles lagom nedkylande då jag annars blir lika varm som en kokande gryta.

Benen var ganska tunga efter gårdagens cirkelträning...resten av kroppen var också ganska trött. Vi var totalt 27 snygga tjejer som kämpade oss riktigt riktigt svettiga, det till och med droppade från hårtofsen 30 minuter efter passets slut. Jag älskar den träningsformen då vi jobbar med vår egen kroppsstyrka och vi tar endast hjälp av kettlebells när vi gör thrusters. Många dips, utfallsteg i olika varianter, burpees, språl, höga knän, bicepsövningar, mountain climbs, explosionshopp mm. Det är jobbigt och ibland blir synen lite dimmig men jag känner mig alltid så himla nöjd efteråt då jag vet att jag faktiskt har gjort mitt absolut bästa och tänk vad fantastiskt mycket det finns att göra med din egen kropp som redskap. Eftersom jag även har fått med några tjejer från gruppen att vara med på 30 days squat challenge så var det självklart en del benböj med i programmet. Me like!! :-).

Ja men vart var jag...jo benen var tunga och rundan gick inte särskilt fort och jag blev snabbt trött men den var behaglig (om det nu kan vara det när man är trött)  Efter 10 km asfaltslöpning avslutade jag med 1 km ren skogslöpning och precis som min man tidigare har skrivit om så jädrans i min låda vad det är kul. Att springa som en hind över stock och sten, hoppa över små bäckar och akta sig för isfläckar var som en ren och skär frihet. Helt plötsligt var jag inte trött längre...nä jag blev piggare än någonsin och ville bara springa mer och mer. Kanske berodde det på att jag var livrädd för att vargen som nu har tagit sig in i vårt bostadsområde eventuellt skulle komma och hugga mig i nacken om jag stannade upp. Förtränger den känslan och njuter av att jag idag fick till ett varierande löppass bestående av ett långsamt tempo med en gnutta spänning och flödande endorfiner. 

Ser nu fram emot nästa skogspass :-)

Dag två: 55 squat (än så länge inga problem)

 

/Martina

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!