Långsiktig plan

28 april, 2013

Gokväll i stugorna, här sitter jag nu äntligen och uppdaterar igen. Det blir långt mellan gångerna men livet kommer emellan ibland och har gjort väldigt mycket sista tiden! Men förhoppningsvis är allt åter på banan nu och jag kan fortsätta att blogga.

Om lite drygt en vecka springer jag Vår Ruset i Halmstad, tack vare underbara arrangörer så fick jag ändrat mina 10 km till 5 km och det tackar jag för då träningen varit nästan obefintlig med tanke på skador och sjukdom. Men nu verkar allt äntligen lägga sig som tur är!

Med tanke på obefintlig träning inför vår ruset har jag fått mig ytterligare en tankeställare och funderat lite. Årets stora mål är att springa Tjejmilen under 60 minuter (förra året sprang jag på runt 90 min) och som ni vet är målet 40 min om något år. Jag har därför planerat in träning fram till Tjejmilen den 7 september med hjälp av marathon.se där de hade några bra program (jag valde gratisversionen) och kommer sedan själv bygga upp mina pass lite som jag själv vill men med detta som en grund. De lopp jag planerat att springa under året får därför bli träningslopp utan speciella krav också kör jag all in på Tjejmilen.

Så här kommer min första träningsvecka se ut (v.18)
Måndag: Löpning 7 km
Tisdag: Vila
Onsdag: Löpning 5 km
Torsdag: Löpning 6 km
Fredag: Vila
Lördag: Löpning 8 km med fartlek
Söndag: Löpning 5 km

Och jag kommer försöka springa så mycket jag orkar dessa passen och annars blir det power walk :)
NU KÖR VI! Vad tränar du nästa vecka?

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!