Nya tag

5 maj, 2013

För en dryg vecka sedan skrev jag om min ansats till att börja med mer strukturerad träning och att det var kommande vecka jag skulle börja med det (alltså förra veckan). Hur gick det då? Nja... halsont har satt stopp för så när som på all träning i veckan. Enda träningen som blev av var ett kort kettlebell-pass i tisdags (The perfect pair).

Nu i helgen har jag i stället för att träna agerat tränare till "mina" friidrottsungar. I lördags var det Turebergsstafetten och jag ansvarade för en härlig sextett (finns det något som heter så?) bestående av fem tjejer och en kille i åldrarna 8-9 år. Laget tävlade i Mix 9 och slutade till slut sjua av 17 lag. Klart godkänt. I kväll var det dags för friidrottsträning med hela gruppen i Västerås fina innomhushall. Det är ca 50 barn med i gruppen, men i dag var det bara runt 30 stycken på träningen.

Men åter till min träning. Vad händer i veckan? Planen är att smyga igång med löpningen och bara köra två löppass. Därför kommer jag köra två styrketräningspass och ett Tabata-pass (hemma). Min preliminära plan ser ut så här:

Måndag: Vila
Tisdag: Tabata tuesday
Onsdag: Löpning - snabbdistans (kan ändras till "lätt löpning")
Torsdag: Starting strength pass B
Fredag: Vila 
Lördag: SS pass A
Söndag: Löpning terräng
 
Ordningen på passen kan så klart komma att ändras.
 
Nu kör vi!
 
/Henrik
Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!