Tillbaka och plan för vecka 28

8 juli, 2013

Så var jag äntligen där igen, när jag ser fram emot att dra på mig skorna och sticka ut och springa. Det var längesedan jag längtade efter det och framför allt hade motivation till det. Har haft mycket runt om mig som tagit på krafterna och jag har nog mått sämre än jag velat erkänna. Att sen min rygg varit smärtsam har inte gjort saken bättre men nu känns det okej igen. Så vi testar, håller det inte så blir det jag som besöker sjukgymnast och massör för att få ordning på ryggen igen.

Jag har nu lagt upp en plan, planen sträcker sig 10 veckor och visst finns det en fortsättning men jag kör 10 veckor och utvärderar för att se i vilken riktning det går och om motivationen följer med eller ej! Jag fick hem boken Träna inför loppet året runt och det är en mycket bra bok tycker jag som gett mig en tanke och en grund att bygga på. Jag tänker köra efter programmet 5 km för nybörjare, för jag börjar verkligen om på noll. Sen har jag lagt till lite så det ska passa mig :)

Planen för vecka 28 är enligt följande.
Måndag: Löpning 15 min (intervaller)
Tisdag: Vila
Onsdag: Löpstyrka + powerwalk 20 min
Torsdag: Vila
Fredag: Testpass - 5 km
Lördag: Vila
Söndag: Styrka

Vad har du för plan inför vecka?

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!