Första gympasset

15 juli, 2013

Första gympasset på flera månader avklarat. Egentligen skulle jag gått på yoga i Trädgården. Men eftersom anmälningen till Fjällmaraton Bydalsfjällen öppnade klockan 10 blev det för tight om tid. Men nu är jag anmäld. Flyget bokat. Mamma skulle boka boende (ja, hon ska också springa detta) Herregud... http://www.fjallmaraton.se/bydalsfjallen/

 

Men istället för yoga blev det alltså ett av de gympass som min coach fixat ihop åt mig. Idag fokus på axlar, bröst och mage. Axlar är mitt "värsta" område. Jag tycker inte om de muskler där jag inte är stark. De första övningarna gjorde jag med 2kgshantel. Tror att det var ganska lagom. Körde rodd med 2,5kgsvikt på stången. När jag skulle göra armhävningar klarade jag 15, 12, 7,5 och till sist 9. På nästa övning hade jag en 4kgshantel. Detta var för lätt. Till magövningen hade jag en 5kgsboll. Även detta för lätt. Jag avslutade med en lite trixig övning. Hade först 5kgshantel men gick sen upp till en sexa. Även detta för lätt - om jag nu gjorde rätt... Övningen kändes i magmusklerna som sitter vid höftmusklen typ. Frågan är ju om det är där det ska kännas? Får dra med det i veckorapporten till Madde så att jag har bättre koll på den inför nästa vecka.

 

När jag gick från gymmet tänkte jag "jag är uppenbarligen starkare än jag trodde eftersom det där inte var så farligt". I skrivande stund, efter lunchen jag knappt fick ut ur micron för att armarna skakade, är jag inte lika säker på att jag är så stark ändå. Men det var skönt att vara tillbaka i gymlokalerna. Jag såg ändå hyfsat stark ut när musklerna satte igång och jobba! Det flyttade fokus från min nervositet inför fjällultra. Herregud... Vad har jag nu gett mig in i? Är det här jag kommer att dö?

 

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!