Rastlösheten klådde upp träningsvärken!

22 juli, 2013

Igår kväll planerade jag in transportlöpning, yoga och transportlöpning på förmiddagen idag. När jag vaknade i morse gick alla planer i stöpet. Jag anade det ju såklart redan igår. Men när jag vaknade kände jag att löpning bara skulle smärta och yoga skulle inte vara någon idé. Så jag la mig på soffan och zappade på Netflix. När klockan blev 12 och dags för dagens första mål mat skyfflade jag in kokt ägg, tonfisk, bulgur och sallad. Minipaj med jordgubbar och kaffe som efterrätt. Strax efter klockan ett gav jag in för rastlösheten och drog på mig träningskläderna. Jag tränade det område där jag inte har träningsvärk; Axlar och bröst. Mage tränade jag också, trots träningsvärken.

 



Sist jag körde axelpass använde jag tvåkiloshantlar till de två första övningarna. Det var för lätt. Idag tog jag tre kilo. På den andra övningen gick jag upp till fyra kilo på sista setet. körde 2,5 på stången som sist. Då kändes det tungt. Nu kändes det nästan för lätt. Till nästa, trixiga övning, använde jag en trekiloshantel. Lagom, tror jag. Förra veckan hade jag nog två där också.
När jag skulle göra armhävningar klarade jag 15, 13 och 10 stycken. Att jämföra med förra veckans 15, 12, 7,5 och 9. (Varför gjorde jag fyra set sist…? Jaja.) Till övningen efter använde jag en femkiloshantel på de första två seten medan det sista fick suga på en sexa. Förra veckan använde jag en fyrakiloshantel och tyckte att det var för lätt.
Till magövningarna hade jag en åttakiloshantel på båda övningarna. Eventuellt lite för tungt, eller så beror det på träningsvärken i magen. Det är oklart. Eller vänta nu - om man orkar är det väl inte för tungt? Eller?

I alla fall. Det var min dag. Min rastlöshet vann stort över träningsvärken. Jag är dålig på att vara stilla.

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!