Nytt jobb och nya träningsmål

23 februari, 2016

Hallå!

Ny vecka, nya möjligheter, nya chanser att ta sig an nya utmaningar och sprida glädje till alla fina människor vi har runtomkring oss. Härligt! Jag vaknade imorse med ungefär en miljon tankar virvlandes i huvudet. Varför? Jo igår började jag jobba som PT och instruktör på Nordic Wellness, SÅ himla kul men så otroligt mycket nytt att lära sig på väldigt kort tid. Imorgon har vi PT-kväll och jag vet knappt vad mina medarbetare heter, MEN det kommer gå galant, positivt tänkande och ett stort leende på läpparna så blir allt tusen gånger bättre, lättare och roligare.

Träningen då? Jo jag har många mål, fokus ligger just nu på att komma tillbaka ordentligt med löpningen men även att kontinuerligt styrketräna hela kroppen samt köra på med pilatesen för att behålla smidighet, stabilitet och en stark bålmuskulatun, jag tror inte att många förstår hur viktigt det är att kärnan i kroppen är stark.

Intervallpassen har aldrig varit såhär jobbiga men jag vet ju att det blir lättare, kondition är verkligen en färskvara. För några år sedan var milen innan frukost i ett bekvämt 5 min/km tempo inga beskymmer överhuvudtaget. Jag kommer ihåg hur jag glatt sa till alla "Äh det släpper efter en mil, då kommer du flyga fram", ha ha nu vet jag varför jag fick så många blickar som tänkte "Du är ju inte klok". Men gud vad jag saknar den känslan, när benen flyger fram och hela kroppen jobbar i symbios och du känner dig nästan oövervinligt, den endorfinkicken finns det ingenting som slår.

Mitt mål för tillfället är att springa Sthlm halvmaraton i höst, skulle vara så underbart att få göra comeback efter nu 2 år utan långdistanslöpningen. Sakta men säkert ska jag bygga upp en stark kropp, grym kondition och reläjt mycket pannben. En sak i taget, ett sunt tänkande och sen så blir allt hur bra som helst.

Kramar!

 

 

En bild från Alexandra Headland Beach med en bräda under armen, härliga minnen!

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!