Balans i dubbel bemärkelse

24 februari, 2016

Det är faktiskt riktigt lyxigt att vara både frisk och helt skadefri. Runt omkring mig härjar förkylningar och maginfluensor om vartannat. Men än så länge har jag klarat mig. (Livsfarligt att skriva så, ta i trä...)

Jag vill gärna tro att det beror på att jag - nu när jag äntligen är skadefri - har kommit igång ordentligt med träningen igen, utan att börja träna allt för hårt. Det är viktigt att hitta en bra balans mellan hårda och snälla pass, samt tid för återhämtning. Sen tror jag att lite lagomt med vardagsmotion är en mycket bra grej som många glömmer. Jag har ju lyxen att jag oftast kan cykla till jobbet. Då får jag i gång kroppen, får lite frisk luft och vaknar till i lugn och ro (jag är INTE den morgonpigga typen). En himla skillnad mot att halvsova på bussen och trängas med hostande och snörvlande medmänniskor.

Träningen har gått fint hittils denna vecka. Idag fick jag ställa in klättringen eftersom min kompis just har drabbats av magsjuka. Istället blev det ett dubbelpass på gymmet. Först fem lätt progressiva kilometrar på löpbandet, följt av ett riktigt skönt styrketräningspass. Med mycket fokus på balans :-)
Och som tur var fick jag med mig strumpor idag (bildbevis nedan, tillsammans med en toaselfie med guldkant). Det tackar fötterna för. Det blev visst lite småskav efter gårdagens miss ändå. 

Nu: Dags för filmvarianten av en av böckerna ur min inspirationshylla - 127 timmar - baserat på Aron Ralstons Vilja av sten.
En bra dag och en bra kväll helt enkelt.




 

 

Taggar

balansvardagsmotion

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!