Fredagsintervaller

26 februari, 2016

Brukar väldigt sällan gå ifrån ett pass och känna mig riktigt nöjd. Inte för att jag presterat särskilt dåligt med mina mått mätt utan mest för att jag känner att jag borde ha kunnat mer. Det har nog att göra med mina problem med att se bakåt, att sätta in sin egen utveckling i ett större sammanhang, att byta perspektiv. Idag var det dock annorlunda. Blev ett för mig hårt backintervallpass på löpbandet. Hastigheten var konstant inställd på 6 km/h vilket egentligen är snigelfart för min del, men med tanke på att passets fokus låg på att bygga löpstyrka och inte fart så prioriterade jag att leks lite med lutningen. Kommer ändå vara så pass trött att jag inte kommer komma upp i några svindlande hastigheter efter att ha avklarat både simning och därefter cykelmomentet. Samtliga intervaller var två min långa med en minut passiv vila mellan varje intervall. Totalt blev det 7 st (10% lutning), 4 st (11% lutning) samt en sista avslutande intervall med 12 % lutning. Benen var rejält slitna efter passet. Efter lite nedvarvning klev jag upp en våning och körde en kvart bålstabilitet och lite ben med mitt favoritredskap när det kommer till funktionell styrketräning, TRX. Nu blir det påfyllning av energi och några timmars jobb innan det är dags för nästa pass, 4500 m simning med fokus på långa intervaller (4x800 m). Dagen avslutas med 60 min hård cykelintervall (5x4 min) när dottern sover och frugan är borta och dricker vin. En ganska bra fredag i en motionerande småbarnsfars liv. I helgen tar vi nya tag med blandannat 4 timmar cykel, 2,5 timmar terränglöpning och 1,5 timmar simning. Ser ut att kunna bli en riktigt bra helg. Även mycket tid för mys med familjen bör tilläggas. Trevlig helg allihopa!
Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!