Mitt träningsupplägg med Challenge:Endurance

8 mars, 2016

Min triathloncoach heter Gustav och är VD för Challenge:Endurance.
Vårt samarbete går till på följande sätt:
Gustav skickar en 4-veckorsplan beroende på var jag är i säsongen och hur förra perioden fungerat. Jag flyttar om det som behöver flyttas i schemat för att passa vardagen och tränar så likt programmet som möjligt för att sedan utvärdera och det börjar om igen.
Allt funkar grymt bra förutom min löpning då, vilket ställer till progressionen rejält och blir mer en gissning eller en testperiod hela tiden. Men jag lever på hoppet. Gustav vet vad han gör så jag litar på honom.
Och det är väl mitt tips: följ en plan. En. 1. Inte hoppa runt mellan olika. Internet svämmar över av planer för att lyckas i olika lopp. Många är lika, många olika. Jag tror man kan nå sina mål på många omika sätt bara man bestämmer sig för ett och inte hoppar runt mellan olika.

Hur som. Ungefär såhär kommer min träning se ut nästa 3 veckor (den fjärde är avlastning och innehåller då ca 30-35 % mindre träningsminuter
Måndag morgon: cykelintervaller
Måndag eftermiddag: gym
Tisdag morgon: löpning, zon 2+3
Onsdag morgon: cykel zon 1-2
Onsdag kväll: simning
Torsdag (nån gång): gym
Fredag morgon: jogg zon 1-2
Lördag: distanscykel
Söndag morgon: simning
Söndag eftermiddag: jogg zon 2
Söndag kväll: jogg zon 2
Dessutom höft- och Axelrehab 5-6 gånger under veckan.

Ungefär så ser det ut.
Hur jag får ihop livspusslet?
Kommer i ett blogginlägg framöver.

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!