Variation

31 mars, 2016

Variation i ens träning tycker jag är viktigt, annars kan det lätt bli enformigt o trist, att hela tiden göra samma grej.
Likaså är det viktigt att träna på olika platser.

Jag har alla förutsättningar till att kunna träna. Har träningskort på ett gym inne i stan, har möjlighet att kunna träna i gymmet på min arbetsplats, har ett eget löpband hemma, är med i löpgruppen Runacademy, samt har deltagit i långdistansgruppens löpträningar (tyvärr inte denna vinter pga att deras träningstider har krockat med sonens hockeyträning) Sedan finns naturen, bara snöra på sig löparskorna och bege sig ut på en runda.

En del tycker att det är svårt att hitta tid till träning.
Så resonerade jag då jag var ensamstående, eller så var det min ursäkt.

Idag vet jag att det egentligen handlar om att bestämma sig. Finns viljan o drivet, då finner man vägar och jag känner att jag funnit min väg.

Man kan kliva upp lite tidigare på morgonen för att träna, man kan springa till jobbet, man kan som jag ibland har gjort (då jag har förmånen att det finns ett gym på mitt jobb) träna under lunchen, man kan träna då ens barn är på aktiviteter eller hos kompisar, och man lsn ta med sig barnen ut. Min son har följt med ibland på mina löprundor, han framför på cykel, ivrigt påhejande; mamma, öka.... Jag måste ju cykla så sakta om du ska hänga med, han är kanske är min bästa tränare. Eller så kan man när kvällsrutiner är gjorda o barn är nattade, ställa sig på löpbandet istället för att lägga sig pladask i soffan.

Ieftermiddag hade sonen hockeyträning, passade på att träna i gymmet på jobbet under tiden. Blev crosstrainer, 2 km löpband och sedan 30 min motionscykel i hög fart. Skönt att ha gjort bort träningen innan middag.
Så i afton blev det kvalitetsmys med sonen, vi frossade i Ben & Jerryglass och vet ni gott folk!
Imorron är det fredag

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!