Hjärnspöken

2 april, 2016

Har kört ganska hårt i veckan och stundtals även känt mig rejält sliten efter förra helgens långpass, både vad det gäller löpningen (35 km asfalt) och 4 timmar MTB. Hade känningar i hälsenan vilket gjorde att jag bytte ut onsdagens löppass mot ett hårt cykelpass för att inte riskera något som skulle kunna resulterade i en längre serie löppass vilket skulle vara ett betydligt mycket sämre alternativ. Eftersom jag inte har några regelbundna vilodagar i mitt upplägg handlar det om att lyssna på kroppen och lägga in återhämtningsdagar vid behov. Rejält sliten under fredagen resulterade att jag fick nöja mig med ett 60-min distanstest i simbassängen. Gjorde samma test i början av december. Trots att jag bara kört knappt två pass i veckan hade jag förbättrat mig från 3000 m till 3600 m. Firade det idag med en skön morgonjogg på strax över 20 km. Riktigt skönt att känna att kroppen är tillbaka i balans efter gårdagens återhämtning. Imorgon är det sedan daga för veckans sista pass, 4 timmar tempoträning med Maxprestation Sportsclub. Kommande vecka är det dags att öka träningsmängden ytterligare lite. Härligt!
Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!