Ny vecka - nya möjligheter!

4 april, 2016

Jag föröker verkligen gå och lägga mig i tid. Det är i alla fall mitt mål. Jag har i många år tänkt att jag ska släcka lampan senast klockan 22.30 men minutrarna tickar iväg så rackarns snabbt den sista timman. Därför misslyckas jag med detta mål, nästan varje dag. Liksom många andra ligger jag och tittar på mobilen vilket gör att det är ännu svårare att släcka lampan. Det finns ju så mycket roligt att spana på i cyber space och ju mer jag surfar desto piggare blir jag. Men så, tadaa, värdens grej!! Förra veckan uppdaterade jag min telefon, en iPhone, och det bästa med den uppdateringen var att man kan ställa in telefonen i ett så kallat night shift-läge. I detta läge är skärmljuset varmare och inte blåaktigt som man är van vid. Först tyckte jag att skärmen såg jättemärklig ut men vande mig snabbt. Nu har jag ställt in night shift-läget så att det går på automatiskt kl 21.30-06.00. Och jag tror minsann att det hjälper. I alla fall har jag gäspat och kännt mig lite tröttare när jag surfat med huvudet på kudden och har därför släckt lampan tidigare. Hur man ställer in night shift? Inställningar - visning och ljusstyrka - nightshift 

I slutet på förra veckan kom min bror och hans två barn till oss. Min bror var iväg på jobb så jag fick hela helgen vara 100% faster - så roligt! Mina barns kusiner är 9 år och 2,5 år gamla. Med en 2,5-åring snurrande runt benen gäller det att hänga med och eftersom det var ett tag sedan våra barn var så små hade jag nästan glömt bort vilken koll man måste ha. Hela tiden! Hade också glömt hur stökigt det blir. Samma legolåda vändes upp och ner fem gånger samma dag, rätt vad det var så var det skor i hela köket, lingonsylten hamnade inte bara i munnen utan även på bordet, stolen och tröjan och så vidare. Jo visst, det var lite extra arbete men fram för allt var det väldigt roligt att få hänga med dessa kids. 

Trots besök av familj, men tack vare min mamma, så lyckades jag få till två löppass i helgen. I fredags skrev jag om vår 10 km-runda och igår sprang vi en snabbis på 5,5 km. Vi värmde upp i två km och sedan tryckte vi på ordentligt (4.45/min) resten av sträckan. Väl hemma gjorde jag push ups och tricepspress med kettlebells. Totalt förra veckan fick vi ihop 33 km och det är jag nöjd med. Kommande två veckor ska vi försöka springa varannan dag, ska dess utom köra styrka dagarna där emellan. Det är skönt att bli stark!

//Linda

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!