Ytterligare ett långpass till ryggsäcken

9 april, 2016

Iväg tidigt som vanligt, 6, för ungefär 10 mil. Stod 3h20min+30 min bricklöpning på schemat.

Ganska taggad innan trots kort sömn (23-05), men faktiskt ganska bra och i sträck för ovanlighetens skull.

Jag cyklade en rundslinga som jag, förutom första och sista 2 milen, bara åkt bil på förut. Det är alltid trevligt men man vänjer sig aldrig riktigt med hur mycket längre det är med cykeln.

Satsade på 180-200w oavsett upp, ner eller platt. Det innebär då att uppförsbackarna går väldigt långsamt ibland men för benen tror jag det för mindre skillnad oavsett fart egentligen, benen jobbar ju lika hårt. Blir lite variation i rörelsen också.

Jag satt i tempoställning första 2 timmarna förutom vid trafikproblem i stan innan landsväg och det kändes efter ett tag, det blir lite stelt i nacke, axlar och rygg. Sista timmen var lite mer flexibel sittställning.

Det är intressant, när man börjar blir trött i benen och inte trampar (som i brantare svängar tex) skakar låren lätt och man börjar fundera på hur de 5-6 km jogg kommer gå. Sen kommer man ändå fram, kliver av cykeln och kan knappt stödja på benen när det är skobyte eftersom de skakar så mycket.
Men bara löpningen kommer igång släpper det så småningom.
Just idag sprang jag helt utan problem i 5.15-5.10fart mina 30 minuter.

Timmarna efteråt är också spännande, när man inte vill röra benen alls för att de är trötta. Men man vill inte vara still heller eftersom det blir så stelt och det rycker lätt i både baksida, framsida och säte.

Triathlon @ it's finest.

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!