Lättare förkylningssymtom

29 april, 2016

Vecka 17 har dominerats av lättare förkylningssymtom. Efter förra veckans dubbla distanspass på cykelsadeln. I måndags kändes kroppen bra och till slut blev det 2 timmar distanslöpning på diverse stigar. Ca 18 km lugn löpning med fokus på löpstyrka. Tyvärr vaknade jag dagen därpå med lättare förkylningssymtom i form av halsont och nästäppa. Inte allt var jag har tid med just nu när det bara återstår knappa 4 månader till tävlingsstart för årets A-tävling. Turligt nog kändes kroppen tillräckligt bra för att klara av tisdagens planerade powerpass på trainern. Förutom dessa två träningspass jag lyckats få ihop ytterligare några pass trots förkylningen.

  • Simpass med fokus på uthållighet (Totalt 4100 m med stort fokus på tröskelfart)
  • Tröskelintervaller på cykeln (6x8 med 2 min aktiv vila samt ett gäng 1 minuters maxintervaller med 2 min aktiv vila). Totalt 2 timmar.
  • Stigintervaller - Löpning (6 st 5-minutare med 90 sekunder aktiv vila)
  • Styrkepass med fokus på axlar, rygg och bål.

Nu inför stundande helg står det återigen en hel del träning på schemat. Totalt ska 9 timmar avklaras.

Lördag: Duathlonpass (2 timmar simning + Löpning 2 timmar)

Söndag: Brickpass (4 timmar cykel + Löpning 1 timme)

Därefter är det bara att ladda inför kommande träningsvecka!!

 

Bilder från måndagens stiglöpning!

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!