Välgärningar & illdåd

2 maj, 2016

Det är svårt att veta vad man ska tro ibland när det gäller olika tips och råd kring löpning. För det mesta har jag en sunt skeptiskt inställning till nya grejer som folk börjar med och kör bara på som jag alltid har gjort. Men ibland snappar jag upp något som tilltalar mig och då går det snabbt att anamma det nya.  Nyligen hörde jag till exempel, från en trovärdig källa vill jag påpeka, att chokladmjölk är en perfekt återhämtningsdryck efter ett pass. Taget! Eller som det här med att det är onödigt att stretcha efter löpning. När jag hörde det slutade jag direkt eftersom jag alltid misstänkt att det ligger till så.

(Att värma upp innan löpning har jag aldrig gjort så det är sen gammalt. Skulle aldrig komma på tanken att bränna energi på att köra friskis & svettis-gympa innan ett lopp som många gör. Visst, jag är gärna varm innan intervallpass eller kortare lopp men inte innan träningsrundor och långlopp.)

Jag har ingen aning om det här stämmer eller vilken effekt det får, men det ligger liksom i linje med min personlighet. Chokladmjölk är gott (speciellt i mixer med banan och is) och stretching är tråkigt. Det räcker så. 

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!