Dubbla träningspass bara veckan efter dubbla tävlingar

14 maj, 2016

I början på veckan kändes kroppen seg och lite halvtrött. Värst var det för vaderna och hälsenorna som var stel som tusan. Kändes bättre med en kylpåse på varje hälsena.....
Såhär veckan efter två tävlingar så tycker jag ändå att kroppen har repat sig fort. I alla fall så pass att jag idag på morgonen kunde springa 33km. Inget värstingtempo men ändå. 33 är ju ändå 33.. Kändes ok. Skönt att springa av sig lite frustration. Fortsatte med 90 minuter cykling och därefter blev det lite styrketräning/rehab av vader, ben, knän. Välbehövligt! Efter en uppfräschade dusch stack jag hem och fixade lunch samt städade hemma. Skittråkigt men ett måste.

På eftermiddagen blev det ett till konditionspass. Men denna gång blev det "bara" 15km löpning och ett efterföljande 75 min hårdare cykelpass. Svettigt som tusan...... Kunde vrida ut svett ur alla kläder....ett tecken på att man har kört hyfsat hårt.... Ska köra lite bålträning hemma.
Det gäller att hänga i med träningen. Bara 3 veckor kvar innan det är dags igen. Då är det Stockholm marathon som ska springas.

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!