Skynda långsamt!

26 juni, 2016

Veckan som varit har jag varit sjuk för första gången på nästan 30 år. Sist jag var sjuk  när jag väntade min son och han fyller 29 i sommar. Om det var 15 mil på cykel eller resan till Prag som gjorde det ska jag låta vara osagt. Det var kanske så att det bara var min tur nu. Feber och rinnande näsa är inte kul. Jag som hade tänkt att veckan som var skulle gå i träningens tecken, den lätta träningen där jag efter tycke och smak (och väder) kunde välja mellan löpning, cykel eller gym och så blev det ingenting. Inte ens promenader. Vissa dagar kom jag inte ens utanför dörren och det har nog aldrig hänt tidigare.

Veckan som nu kommer är det dags för träningsvecka 1 (av 12) inför Lidingöloppet 15 km. Även om jag varit dålig och inte kunnat träna på en vecka och kondition är en färskvara så kommer det nog gå lättare att komma i mitt livs sundaste form (en gång till då) den här gången. Utgångsläget är bättre och så är även tidpunkten i mitt liv.

Istället för ett långt löppass valde jag idag att gå till gymmet och träna rygg (Det är lätt hänt att få ont i ryggen när du är sjuk och intar ryggläge) och att ta ett kortare löppass på löpbandet. Det har ju den fördelen att om jag inte orkar p g a att jag varit sjuk kan jag bara stoppa bandet och gå av. Den möjligheten har jag inte i skogen. Det gäller ju att skynda långsamt!

 

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!