De e bar å spring

26 november, 2016

Förkylningen gav med sig till sist och det var omstart på cykeln. Man hinner tappa en del känsla på två veckor. Men men, bara att köra på.
Familjen åkte på julmarknad så då öppnade sig en bra träningslucka; att stå och trängas med massa andra för att provsmaka glögg och pepparkakor och titta på julpynt man kanske ska köpa... Nja, inte min grej.

Så först en timme teknikcykel med lite zon2 och sedan löpning direkt på, ett riktigt skönt pass om knät vill ute i skogen.

Jag brukar övertänka det mesta inom träning, så även löpning numera: höger fot i, känn hälen i marken, skjut ifrån över stortån, i med vönster och samma procedur. Armarna ska gunga på rätt sätt, bålen korrekt och bra hållning...
Hej och hå, märkligt att man kommer ihåg att andas...
Idag bestämde jag mig verkligen för följande: Sluta tänk så förbannat och bara spring som det känns bra.

Och det funkade bra just idag, 5,5 km i 4:20-4:30 fart utan känning i knät överhuvudtaget.
Det kändes såklart att det var länge sen jag var i närheten av tävlingsfart så idag satte faktiskt konditionen stopp, vid 5 km stannade jag och flåsade några sekunder innan jag joggade hem sista halvkilometern.
Jag vet ju att det inte går att dynga på varje löpning men så länge jag inte springer speciellt långt borde det hålla, speciellt om knät fungerar bättre i 4:30 än 5:30.
Skönt med ett positivt besked till slut.

Sluta tänk så mycket och bara spring.

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!