Mål och planering inför 2017

11 januari, 2017

Nu har det hunnit gå några dar på nya året.
Förra veckan blev det ju först träning i 25-28 plusgrader . När vi klm hem från semestern, var det svinkallt ! -20 på fredagen.. burr... så då blev det endast en kort liten löprunda . Mina isbroddar var dessutom väldigt dåliga, så det gick inte fort!

I måndags besök på "stora gula varuhuset ", dvs Gekås i Ullared. Så då köpte jag nya isbroddar och fyndade även en rosa reflexväst, sen ska testas i eftermiddag ! ( om det nu går att jogga ute idag, de varnar för snöstorm !).

Tränings och loppmål 2017 är nu satt. Jag har aldrig några nyårslöften, jag har mer konkreta mål och planer för att nå dit jag ska.

Lopp 2017:
22 april, WHHM, Stockholm (halvmara för kvinnor)
Maj, Vårruset 5 km, tradition sen många år. Har ännu inte bestämt ort.
2 sept, Tjejmilen, Stockholm
9 sept, Medoc marathon, Frankrike .

Kanske blir det ytterligare nåt lopp, får se lite hur det blir.

Träningsupplägg 2017:
Löpträning 3-4 dar i veckan. Drygar ut långpassen så sakteliga . Vill så klart undvika skador .... kör inga tuffa intervallpass utan koncentrerar mig på sträckan.

Dessutom ska jag och maken iväg på en Träningsweekend i mars, det ska bli spännande! ( min julklapp till honom )

Kostupplägg 2017:
Jag har typ 10 kg, som jag vill bli av med. Mest för att det faktiskt är påfrestande för kroppen att klara den träning som jag har framför mig. Så nu blir det nyttigare mat, mycket mindre sött, väldigt lite alkohol och inga snabba kolhydrater.
Kör en kickstart just nu, 4 veckor ganska strikt kolhydratsnålt.

Välkommen 2017! Nu kör vi!

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!