Ny update

5 mars, 2017

Träningen rullar på ganska bra nu.
Jag hinder få ihop mina tre pass/gren och sista veckorna har jag bara missat ett planerat pass, när min brorsdotter hade kalas.
Lite sämre är det med gymmet. Eller, det är mycket sämre, jag hinner inte alls. Men så får det bli just nu. Det är ändå rätt trist. Jag får nog finna mig i att träna hemma om jag ska ha ihop nån specifik styrketräning. Och det är ännu värre.
Resten går som sagt bra.

Cykeln börjar bli seg inomhus men jag gissar att det bara är att bita ihop.Vägarna är inte redo för min tempocykel än men från nästa helg, om allt stämmer, ska jag ut och leka i skogarna omkring med min motionsMTB som långpass tills gruset är borta.

Simningen går upp och ner, som vanligt.  Jag är i en period då jag tänker för mycket i vattnet, det går inte per automatik. Förhoppningarna ligger ju på att det ska börja klaffa snart och jag tror det bara är en tidsfråga.

Löpningen är nog det bästa nu. Igår sprang jag och Aslan 15 km, 12 min jogg, 1 min gå, i skog och grusväg. Längsta smärtfria passet på över tre år. Bra. Längden blir bättre, farten står rätt still. Men...

Veckan som startar imorrn är återhämtningsvecka. Därefter är det fartökning på träningsschemat, intensiteten mot tävlingsfart är på ingång. Så jag hoppas att kroppen svarar bra. Känslan börjar infinna sig åtminstone.

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!