Höstrusk och ny kraft

4 oktober, 2017

Målet detta år har varit att klara av ett maraton. Vilket jag gjort.

Inte så lite stolt.  Nu vet jag att jag kan. Och jag ska göra det igen. Men förbereda mig bättre. Både träningsmässigt och kostupplägg ska ändras.

 

Vardagsmotion:

Morgonpromenad 3 gr/vecka, vardagar.  Åtminstone en långpromenad på helgen.

Träning:

Crossfit 1 gr/vecka. Och så löpning så klart. Öka distansen långsamt igen. 

 

Kost:

Börjar varje morgon med ingefärsshot.

Frukost: keso, ägg, linfrö (mestadels)

Lunch: Oftast matlåda (kyckling/lax/ eller kött, med grönsaker/broccoli och matvete/bönor/linser)

Middag: Något som passra hela familjen (själv tar jag mindre av snabba kolydrater)

Mellanmål: tomater/paprika/kvarg  (typ)

Vid långrundor: 2 dar innan lite mer kolydrater. Det mår jag bäst av. 

 

Har under det gånga året fått nya favoritskor. Innan var det Asics 2000 GT. Men märkte att jag fick problem på långrundorna. 

Så införskaffade ett par Saucony Omni 14. Och efter det har det blivit 2 Saucony till. På maran, var de suveräna. Visst fick jag stora blodblåsor. Men tår och tramdynor ok (efter omständgiheter)

 

Hösten är nog bäst löptid ändå.  Ska bara ladda min pannlampa, med nya batterier. Sen blir det terapilöpning i skogen!

 

 img_0976.jpg

 

 

 

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!