Utvärdering sista veckan

4 februari, 2018

Dags för en ny utvärdering.

Planen, med viss tidsbrist
Måndag: vila
Tisdag: 12 km tempo
Onsdag: 10 km distans + 60 min lätt simning som coach
Torsdag: 10 km lätt
Fredag: vila
Lördag: 21 km LSD
Söndag: simning 90 minuter + 10 km distans

Och facit då:
Måndag: check

Tisdag: 9.5 km (pga tidsbrist) morgonlöp i skogen. Mörkt, halt och blött

Onsdag: 10.5 km löpband inkl 6x1000 i 4:00-fart. Varmt som fan men gick bra. Simningen blev också av, 1500 m

Torsdag: Vila

Fredag: 10 km morgonlöp i mörka, blöta, hala skogen.

Lördag: 20 km sörmlandsled i nysnö. Söra till Åstugan och tillbaks. Fint, bra underlag och fint väder.

Söndag: 60 min simning, före frukost, sen kom en obehagskänsla från axeln så jag avbröt. Kändes bra dit fram åtminstone.
Innan lunch tog jag 10 km blandad löpning, mestadels skog. Sliten och segt.

Och för att summera då:
Strax över 60 km är bra, speciellt den här vintern. Lördagens långpass visste var det tog, var riktigt trött hela dagen efter det men pigg på söndagen igen är ett gott tecken.

Schemat nästa vecka är snarlik den här veckan. Ett distanspass på 12 km, 3 milpass och ett LSD på 18 km.
Jag är ensam hemma med barnen hela veckan så simningen är svårgenomförd, likaså all löpning.
Men största delen kan jag nog få till.

Behöver verkligen steppa upp rehab för axlarna också, är ju viktigt. Så enkelt att skippa bara...

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!