3 av 12 (13?)

3 juni, 2018

Nu är tre av tolv veckor avklarade på mitt program som jag har tänkt följa inför att jag ska springa samtliga distanser i friluftsområdet Hemlingby. Jag tänkte från början att jag skulle göra det innan Midnattsloppet men min dotter har kanske fått mig på andra tankar. Hon tycker inte att jag ska springa drygt tre mil innan(!!!) Midnattsloppet och det kan ju finnas en poäng i det. Då får jag fortsätta en vecka till efter Midnattsloppet. Kan helt enkelt kopiera det som ska springas den tolfte veckan till den trettonde veckan också.

Intervallpassen är inte så jobbiga än så här i början på programmet och inte är det långa passet det heller. (Springer inte en distans utan en tid) Det som var oerhört jobbigt idag, söndag, var värmen!!! Värmen som har varit här i flera veckor nu. Att springa två timmar mitt på dagen när det är så varmt som det har varit idag tar på krafterna. När jag springer två timmar brukar jag lägga in några minuters gång varje halvtimme men nu fick jag lov att gå när det var sol och springa där spåret låg i skugga. Det blev lite ryckigt men milen i Hemlingby ligger till största delen i skuggan då det är ett terrängspår. Om inte solen vore nog så hade jag två enorma skoskav idag innan jag gav mig ut men det är kanske bara att inse att det kostar att ligga på topp:) Det var inte så farligt under loppet men nu gör det ont, nu när jag inte har något på fötterna.

Fr o m vecka 6 av 12 (13) kan jag träna på heltid då jag då är ledig på heltid. Om jag inte behöver bekymra mig för när jag ska kliva upp kan jag springa på kvällarna istället om solen värmer som den gjort de här veckorna.

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!