Tillbaka på ruta 1!

2 juli, 2018

Efter mitt fall då jag skadade knät/knävecket så måste jag nu börja om på ruta 1, d v s vecka 1 när det kommer till min planering inför att springa samtliga spår i Hemlingby vid ett och samma tillfälle. Det blev en del vila då jag enbart tränade på gym men förra veckan kunde jag genomföra korta löppass och trodde då att jag var på banan igen men något långpass i helgen blev det inte. Det blev ingen träning alls i helgen. Jag hade annat att göra men det hade inte varit möjligt att springa mer än ca 30 minuter.

Ikväll har vår huvudtränare på karaten ett extrapass under sommaren där vi tränar kata och jag funderar på om jag ska försöka mig på att genomföra det passet. Det värsta är att min skada inte blir bättre av att träna karate men samtidigt är det roligt och jag känner att jag behöver träffa lite människor, trevliga människor.

När det kommer till löpningen så ska jag genomföra samtliga pass den här veckan och jag hoppas att jag kan genomföra långpasset på söndag men jag inser också att jag nu måste börja om på vecka 1 av 12 när jag haft några veckors vila. Från början hade jag tänkt att det skulle ske innan Midnattsloppet i Stockholm men det går lika bra att göra detta i september om vädrets makter är med mig. Jag har ännu inte anmält mig eller bestämt mig för om jag ska springa Lidingöloppet 15 km i år. Vi får se. Det är inte bara när det gäller löpningen jag är tillbaka på ruta 1, det gäller även yrkeslivet. Jag har valt att avsluta mitt arbete utan att ha ett nytt. Det känns lite spännande även om jag har en utbildning som alla skriker efter så jobb får jag nog men det blir på ruta 1 även där som sagt var. Det finns fler delar av livet som vi ibland skulle behöva gå tillbaka till ruta 1. Nu när jag har gott om tid ska jag arbeta vidare med det, både mentalt och praktiskt.

Veckans mantra: Håll i håll ut, allt går över!

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!