Min bästa tid är nu!

4 september, 2018

Förra veckan föll regnet efter en oerhört varm och solig sommar och jag tyckte först lite synd om mig själv som skulle löpträna. Jag vet inte hur jag tänkte eller hur det har gått till för jag föredrar alltid att springa när det inte är sol så löpsommaren har varit lite kämpig p g a det fina vädret!!!

Ett tidigare skada ( i knävecket) och brist på pengar till hotell gjorde att jag inte kunde delta i Midnattsloppet vilket var trist för jag har aldrig ställt in ett lopp jag anmält mig till. Nu är jag i form för Lidingöloppet då skadan inte längre gör sig påmind men jag är inte anmäld detta år så vi får se om det blir något lopp.

Hösten är annars en tid som det går lätt att springa. Värmen är inte lika besvärande och för mig som tycker om att springa i regn och rusk är det inte några problem att komma ut nu när jag har påmint mig själv om hur bra det går att springa i alla väder. Min bästa tid är nu på många sätt!

Då jag har hela dagarna till mitt förfogande kan jag också ge mig ut i spåren under dagtid när det är ljust. 4 löppass, 2 gympass och 1 karatepass i veckan gör att jag känner att formen är på uppåtgående. Intervallträningen har också gjort att de "vanliga" löppassen går så mycket fortare även om jag inte bryr mig om att det ska gå fort. Jag springer hellre längre tid än fort. Mitt långpass på söndagar är att springa i 2-2,5 timmar. Jag går en kortare stund och det är helt ok tycker jag. Sonen kan inte förstå varför jag ska springa så länge. Spring fortare och kortare tid tycker han men för mig är själva tjusningen att det är lång tid. Många tankar hinner passera huvudet och långa stunder finns det absolut inga tankar alls och det är oerhört fascinerande hur kroppen/knoppen kan reagera på fysisk aktivitet.

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!