Intervalltisdag

14 november, 2012

God onsdag. Lillördag, dagen mitt i veckan, ja ni förstår. Efter onsdagen så är nästan helgen här.

Igår var det löpning med Knallen i Ryahallen. 4 x 5 min intervallpå kvällens program. Jag brukar väldigt sällan få håll och därför brukar jag försöka att äta så nära träningen jag bra kan, just för att orka hela passet. Det här fungerar väldigt bra, framför allt när man kör lite längre pass. I går satt jag i mig en stor portion med älgbiffar, potatis och lingonsås ca 1 timme innan träningen. Jättenöjd över var jag hade producerat efter jobbet. På passet började kampen, inte mot nått håll utan mot ett illamående. När jag gick lite över gränsen så fick jag börja kolla efter soptunnor. Men det gick bra, ingen spya. Nästa vecka försöker jag nog att äta i alla fall 1,5 timme innan. Annars gick passet bra. Det är svårt att uppskatta sin fart inomhus. Man kan räkna varvtiden och sendan räkna om det. Men när man är trött vill man bara springa tills visslan tjuter. Inte räkna varvtider. Jag var i alla fall trött efteråt. Väldigt trött.

Passet avslutades med ett styrkepass. 10 övningar x 3 varv. totalt 20 minuter effektivt jobb. Jösses var jag behöver den styrkan, man är ju värdelös på att träna sånt själv. I alla fall jag. Jag väntar fortfrande på träningsvärken. Den brukar ju komma smygnde under dagen om jag känner den rätt.

Idag är det dags att tillbringa kvällen i Ryahallen igen. För idag börjar cykelträningen inomhus.

 

Ha en bra dag!

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!