Intervaller i Slottsskogen

10 januari, 2013

Till att börja med kan jag säga att min blogg kommer att vara lite som en träningsdagbok. Ni kommer att kunna följa min träning, få tips på god och nyttig mat när jag lagat sådan och eventuellt få höra mina åsikter kring saker som rör träning och kost. Men ta inte mina ord på för stort allvar - jag är inget proffs. Jag är bara väldigt intresserad av det.

 

Nu till mitt första inälgg;

Jag brukar inte vara den som gnäller över saker. Tror jag. Men idag har jag två saker att gnälla över. För det första sparade inte min löpapp dagens runda. För det andra har jag huvudvärk.

 

Dagens runda var i alla fall en tur med intervaller i Slottsskogen. Enligt programmet jag fått inför Tjejmarathon (tjejmarathon.wordpress.com) skulle dagens pass vara intervaller. Två kilometer uppjogg, vilket lyckligtvis är distansen från jobbet och gymmet till Slottsskogen, följt av 4*4 minuter snabb löpning med två minuter lätt jogging eller gång mellan, och sedan två kilometer nerjogg igen. Att uppjogga i nedförsbacke är lätt. Att nedjogga i uppförsnacke är svårt. Det var annars en skön runda. Solen sken, det var cirka två minus och det snöade lätt.
Väl i Slottsskogen var det fler än jag som körde intervaller i olika former. Att möta massor av löpare på liten yta skapar dels en känsla av gemenskap och dels en känsla av galenskap. Galenskap på ett bra sätt. Galenskap i form av överskottsenergi och endorfiner i luften.

 

Väl tillbaka på jobbet kom huvudvärken tillbaka, sakta men säkert. Nu mot kvällen utvecklar det sig nog till migrän. Yay.

Jag är med andra ord lite gnällig. Eventuellt får Ben & Jerry försöka rädda mig ur det värsta. Vissa kvällar får man faktiskt äta glass. Vissa kvällar är alla medel tillåtna.

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!