Kort-kort i snön

11 januari, 2013

Den som uppfann migrän borde ha på plytet! Efter nattens sömnlöshet är jag hundra procent säker på mitt påstående. Efter att jag trots allt lyckats somna på småtimmarna ringde väckarklockan som vanligt. Eftersom jag hade migrän på känn redan igår plockade jag med mig jobbdatorn hem. När jag vaknade mådde jag ungefär som man mår när man har legat vaken i migränsmärtor hela natten, så jag jobbade undan det mest akuta hemma på förmiddagen. För att sedan pumpa upp mig inför eftermiddagens möte tog jag en väldigt kort joggingrunda i snön. Igår ledde träningspasset till att huvudvärken förvärrades till migrän, men idag klarade jag mig och jag blev piggare. Tills nu.

Det snöade igår och det har snöat hela dagen idag. Det ligger kanske en centimeter snö på marken hos mig. Det var helt okej med snö och blåst under löpningen till jag skulle vända hem och hamnade i motvind...

Men äh, det var trevligt ändå! Jag satte min app på "time run" och 20 minuter. Jag behövde ju bara bli uppumpad och svettig - inte träna-träna. Så jag kom 3,54 km. Sist jag gjorde samma sak tänkte jag att jag skulle springa 12 minuter åt ena hållet och sedan springa 8 minuter tillbaka och hinna fram till startpunkten. Det gick sisådär. Missade målet med kanske 100-200 meter. Men nu sprang jag 10 minuter åt ena hållet och 10 minuter tillbaka och kom 3,54 km istället för 3,43 som då. Intressant då jag sprang exakt samma väg...

Det kändes rätt bra. Det kändes som att det var okej att ta det lugnt och njuta av snön. Ingen press alls. Kan det varit det som gjorde att det gick bättre nu än när jag skulle tillbaka på 8 minuter...? Jag svarar sällan bra på press.

Efter 20 minuter kom jag hem, lät kroppen tina upp och åt lunch. För stunden testar jag Periodisk fasta vilket innebär att jag bara äter mellan kl 12 - 20. Idag blev det detta till lunch, något sent;

*Kaffe, ananas och turkisk yoghurt med musli och roslagsskogarnas blåbär och smultron. Mums!

Och under periodisk fasta får man äta lite protein innan träningar om man tränar under fasteperioden. Så jag tränar inte på fastande mage. Vi får se hur det funkar.

Gilla:

Senast bloggat

Gilla Allt om Löpning på Facebook!