Träningsvärk

3 februari, 2013

Jag har sedan några veckor tillbaka försökt att springa något annorlunda. Varför det kan man tycka. Anledningen är att jag från och till har problem med bland annat ljumskar och då försöka minska detta. Försöker då ta kortare steg och oftare, vilket resukterar till att jag landar med på mittfoten. Det brukar fungera några kilometer, tills jag börjar bli trött och då maler jag på som vanligt om jag inte är observant. Varje gång jag försöker med detta kommer träningsvärken som ett brev på posten efteråt. Vaderna smärtar redan efter någon timmes vila. Jag vet att andra muskler aktiveras och att jag inte är van vid det än. Det är bara att bita ihop och gilla läget.


Bild: Privat

Det blev 16 kilometer idag, på högst skiftande underlag. Islöpning, skarelöpning(heter det så?), snöpulsning och barmarkslöpning. Stod i valet och kvalet om det skulle bli metall- eller gummidobbar. Efter lite velande blev det gummi, se bild ovan. Förra veckan när jag sprang på i fungerade gummidobbar helt ok, men inte idag. Det första jag gjorde var en riktig praktvurpa på ändan. Det blev att springa bredvid den plogade banan på isen, dät det var knöggligt och med skarsnö. Fick kanonfste där och kunde trycka på rejält. Kul att springa förbi folk på skridskor!

Gilla:

Gilla Allt om Löpning på Facebook!